2018/2019 17.07.2018  -  31.07.2019
Vejledning

Far, mor og barn (FMB)
For mange børn er ”Far, mor og barn”-holdet deres første introduktion til gymnastikken. Det er her de første frø skal sås til mange års glæde ved at bevæge sig og være en del af et fællesskab.

Vi starter med en fælles opvarmning, og derefter hjælper mor og far med at finde redskaberne frem, så vi kan bygge en bane, hvor barnet i eget tempo kan forcere de forskellige forhindringer. Banen vil være af varierende sværhedsgrad, så barnet kan styrke motorikken og udfordre sig selv til at ”turde” lidt mere med hjælp fra mor og far. Er der nogle stærke fædre på holdet, vil vi også kunne gøre brug af hallens ”air-track”. Kom og få en dejlig time sammen med dit barn.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mini Gym (MG)

MiniGym er for de 3-6 årige som godt kan lide at lave gymnastik og have fart over feltet. Børnene kommer til at prøve kræfter med spring som koldbøtter, håndstand, vejrmøller og nogen måske endda med saldoer. Vi vil lege os igennem gymnastikken på redskabsbaner som vil udfordre børnenes balance, deres styrke og deres forhold til højder. 

Hver time vil starte med en kort opvarmning hvor vi får løbet det værste krudt af samt for varmet kroppen igennem så vi er klar til at boltre os på den opstillede redskabsbane. Der vil til forskel fra tidligere år ikke være en halv times leg på gulvet. Vi vil i stedet bruge det meste af timen på redskabsbanen.

OBS: Det er vigtigt at barnet kan klare sig uden mor og far, og vi ser helst at forældrene opholder sig i cafeteriet (de første gange undtaget).

 
 
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Multi Spring (MSP)

Vi starter altid med opvarmning, både så vi undgår skader, når vi springer. Denne består af lege med hoppe-, koordination- og styrkelementer.
 
Når vi er varme sætter vi nogle springbaner op, som vi øver grundteknikker og hele spring på, men vil også får trænet balance, koordination, styrke og kondition. Banerne varieres i løbet af sæsonen, så vi får repeteret spring, men også prøvet dem på forskellige måder, så vi bliver fortrolig med springene.
 
I marts har SGA sin opvisningsdag, hvor alle hold laver opvisning. Her viser vi også, hvad vi har lært i løbet af sæsonen. Så det kan forældre, bedsteforældre osv. allerede glæde sig til.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Rope Skipping (RSK)

Holdet er både for dig, der aldrig har sjippet før og for dig som ønsker endnu mere udfordring med tovene!
 
I løbet af sæsonen skal vi blandt andet øve forskellige sjippeelementer som double dutch, single rope, hjul, to i et tov og meget mere.

 

Vi skal også lave styrketræning for at blive stærke, og kunne bære egen vægt på armene, når vi f.eks. skal lave push-ups.
 
Vi regner derfor med at I er indstillet på sjov, svedig og udfordrende træning!

 

For at gå til sjipning er det vigtigt med et par gode løbesko, godt sportstøj og håret skal være opsat hver gang, så vi får mest muligt ud af træningen.

 

Der planlægges en ekstra træningsweekend i løbet af sæsonen.

 

Vi vil også snakke om deltagelse i de tilbud der kommer om sjippecamps i løbet af sæsonen ( der skal påregnes ekstra udgift til deltagelse af disse)
 

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Rope Skipping Konkurrence (RSE)

Konkurrenceholdet er for dem der har gået til sjipning før, og som er klar til en masse nye udfordringer.

Der forventes at man møder op til hver træning, og er klar til at træne målrettet.

Når man sjipper på konkurrence plan, er det både individuelt og på et hold, det er derfor vigtigt at man møder op og er engageret.
 
Udover at jeg træner jer så får vi også hjælp i løbet af sæsonen af en springtræner.

Vi regner med at skulle deltage i mindst 1-2 konkurrencer i løbet af året, samt til eventuelle gæsteopvisninger.
Vi træner konkurrenceelementerne speed, enkelt tov og double dutch, men vi skal også have det sjovt og deltage i Skensved gymnastiks egen opvisning.

For at gå til sjipning er det vigtigt med et par gode løbesko, godt sportstøj og håret skal være opsat hver gang. Så får vi mest muligt ud af træningen.

Der planlægges ekstra træningsweekender i løbet af sæsonen.

Samtidig vil vi også se på om vi deltager i de tilbud om sjippecamps der kommer i løbet af sæsonen.

Inkluderet i prisen er licens, derudover skal der påregnes ekstra udgifter til konkurrence gebyr, samt sjippecamps. (bemærk sæsonlængden)

Der vil blive tilbudt et forældremøde i starten af sæsonen, hvor vi vil snakke om vores forventninger.

 
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Junior Gym (JGY)

Er du 9-15 år og har du lyst til at bruge din mandag aften sammen med andre unge Brænder du for enten rytme eller springgymnastik så er JuniorGym lige noget for dig.

 

Vi vil starte undervisningen med opvarmning hvorefter holdet vil blive delt i rytme og spring. Rytmedelen vil bestå i at arbejde med små rytmesekvenser samt hele rytmeserier som vil blive en del af vores opvisning til marts. I springdelen vil vi arbejde både med de helt basale spring som håndstand, vejrmøller og saldoer mm. Men også prøve kræfter med kraftspring, flik-flak, hoftebøjet- og strakt saldo. 

 
Alle gymnaster vil skulle deltage i både spring og rytmedelen, da vi skal lave en samlede opvisning i Marts 2019.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Crossdance M/K (CRD)

Hop med på Crossdancebølgen, og bliv en del af et helt fantastisk fællesskab.

Efter at have oplevet nogle helt fantastisk sæsoner, glæder jeg mig til igen at starte op med Crossdance En Crossdance time er modulopbygget, hvor hele kroppen bliver trænet igennem. Du kommer omkring både DANCE, BODYTONING, CARDIO og BALANCE.

De enkelte moduler kommer ikke i en tilfældig rækkefølge - men er nøje sammensat, så du får den helt optimale træning på en Crossdance time. Det giver dig samtidig et overblik over, hvornår du kan presse dig selv lige den tand ekstra konditionsmæssigt og hvornår du kan "slappe mere af".

Du vil med garanti få sved på panden, smil på læben og opleve masser af energi og overskud. Alt sammen blandet med god musik, som vi kender fra radioen.

Kort sagt Crossdance er energi sat direkte ind på din konto! Du kan forvente at forbrændmellem 600 og 800 kcal på en times Crossdance. Er du interesseret i at vide mere så gå ind på www.crossdance.dk eller facebook/cross dance.dk

Sørg for gode fitness-sko, gerne med dreje zone (ikke løbesko) samt en flaske vand.

OBS: Ønsker du en prøvetime skal det aftales i forvejen med instruktøren, tlf. 61 69 03 23.

 

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Crossdance Soft M/K (CRS)
 
Vil du med på Crossdance™bølgen, men synes du, at en almindelig Crossdance™ time er for hård, så er Crossdance™ Soft lige noget for dig.

Efter at have udviklet Crossdance™ Soft, og kørt en prøvesæson med stor succes, glæder jeg mig meget til en helt ny sæson med Crossdance™ Soft på programmet.

Crossdance™ SOFT er for +50, begyndere, de aktive ældre og dem som synes, at en almindelig Crossdance™ time går for stærk eller hvis du bare ikke kan få nok af Crossdance. Dansene er forenklet og mange af trinene danses i halv takt.

En Crossdance™ SOFT time er modulopbygget og varer 45 min. Her får du hele kroppen trænet igennem. Du kommer omkring DANCE, hvor vi laver forskellige og simple danseserier, BODYTONING hvor vi strammer musklerne op, CARDIO, hvor vi træner kredsløbet samt BALANCE-træning.

De enkelte moduler kommer ikke i en tilfældig rækkefølge - men er nøje sammensat, så du får den helt optimale træning på en Crossdance™ SOFT time. Det giver dig samtidig et overblik over, hvornår du kan presse dig selv lige den tand ekstra konditionsmæssigt og hvornår du kan "slappe mere af".

Alt er krydret med glad musik, som vi kender fra radioen, nutidens hits og gamle klassikere – sange du helt sikkert kan synge med på. Du vil med garanti få sved på panden og smil på læben. Sørg for gode fitness-sko (ikke løbesko) samt en flaske vand.

OBS: Ønsker du en prøvetime skal det aftales i forvejen med instruktøren, tlf. 61 69 03 23
 
TEMPOET ER MODERAT OG ALLE KAN VÆRE MED!

 

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Complete Workout Mandag (CWM)
Er du til høj puls og styrke med et glimt i øjet så kom og vær med.
 
Vi får trænet hele kroppen
 
Træningen består af 10-20 træningsstationer, så du får trænet både styrke og kondition og du vil i løbet af timen komme disse igennem 2-4 gange.

Det passer godt til dig der gerne vil have det maksimale ud af din træning og ønsker at kombinere styrketræningen med konditionstræningen.

Alle kan deltage, da intensiteten styres af den enkelte deltager.
 
HUSK gode sko, vanddunk samt håndklæde
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Complete Workout Onsdag (CWO)
Er du til høj puls og styrke med et glimt i øjet så kom og vær med.
 
Vi får trænet hele kroppen
 
Træningen består af 10-20 træningsstationer, så du får trænet både styrke og kondition og du vil i løbet af timen komme disse igennem 2-4 gange.

Det passer godt til dig der gerne vil have det maksimale ud af din træning og ønsker at kombinere styrketræningen med konditionstræningen.

Alle kan deltage, da intensiteten styres af den enkelte deltager.
 
HUSK gode sko, vanddunk samt håndklæde
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Herrer (HHR)

Er et hold for alle, som kan lide højt humør og sved på panden. Tempoet er, så alle kan være med. Vi skal arbejde med hele kroppen, opvarmning, styrke, kondition, balance, koordination, vi styrker ryg og mave og meget mere…

Og til sidst er der udstrækning for både krop og sjæl. Og traditionen tro afsluttes alt dette med en opvisning til april. Så kom og være med! Måske er der skavanker, der banker på, som du har brug for træning til at få styr på.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Kun for Quinder (KFQ)

Er et hold hvor vi har fokus på krop og sjæl og alle bevægelser og øvelser er målrettet piger/kvinder.
 
Vi forsøger at kommer igennem alle kroppens muskler via konditions og styrkeøvelser. Samt lidt rytmiske og danse sammensætninger. Vi har fokus på at styrke og strække nakken, ryg og lændemusklen samt bækkenbund, mave, balder og lår.
 
Pulsen skal op, men på et niveau hvor alle kan være med!
 
Til sidst, skal vi have kredsløbsøvelser, udstræk og afspænding samt meget mere.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Senior Gymnastik (SGY)

Gymnastikken er sammensat af mange forskellige stilarter, så vi får mest muligt ud af træningen. Vi kommer hele kroppen igennem, så bevægeligheden holdes ved lige. Er der vrøvl med hjertet, er det ingen hindring.

 

Så er du mellem 60 og 100 - og kan lide at få rørt dig samtidig med at du har det sjovt - så kom og prøv at være med!

 

Andet: Det sociale er lige så vigtigt som gymnastikken, så vi drikker kaffe bagefter (det er frivilligt). Det foregår i udlejningsbygningen ved siden af hallen.

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)